Izmjena Uredbi 561/2006 i 165/2014

Izmjena Uredbi 561/2006 i 165/2014

U petak je službeni list Europske Unije objavio izmjene Uredbi 561/2006 i 165/2014, važne za rad prijevoznika i svih koji su na bilo koji način povezani s radnim vremenima mobilnih radnika- vozača.

 

 

 

U nastavku su važnije i sažete promjene:

1.  Eksplicitno se navodi da u posadi vozila suvozač može dok se vozilo kreće uzeti pauzu od 45 minuta ukoliko ne pomaže vozaču. Do sada se to podrazumijevalo iako nigdje eksplicitno nije pisalo.

 

2. Vozači u međunarodnom prijevozu mogu imati dva uzastopna skraćena tjedna odmora, ali u 4 tjedna mora imati najmanje 2 skraćena i 2 redovna. Ako ima 2 skraćena za redom, mora nadoknaditi skraćenja u jednom bloku zajedno s prvim redovnim tjednim odmorom koji mora provesti u sjedištu prijevoznika ili kod kuće.

U 4 tjedna mora barem jedan redovni tjedni odmor provesti kod kuće odnosno na lokaciji sjedišta firme! Ova odredba stupa na snagu od 20. kolovoza 2020. godine.

 

3. Odmore, godišnje odmore i slobodne dane vozač mora registrirati znakom „kreveta“. – u prijevodu: ručni unos na karticu/prazne listiće je obavezan a potvrda o aktivnostima nije.

 

4.  Jasno se definira da kada vozač radi poslove koji nisu obuhvaćeni ovim uredbama, mora jednako registrirati svoje aktivnosti koristeći simbole za ostali rad, raspoloživost i pauza/odmor na pozadini listića ili naknadnim unosom na karticu. Dakle, ne može se potvrdom pokriti vrijeme provedeno na drugim poslovima.

 

5. Poslodavac mora platiti vozaču smještaj za redovne tjedne odmore i za svake odmore dulje od 45 sati ukoliko vozač nije u domicilu. Ove odmore ne smije vozač provesti u  vozilu!. Ova odredba stupa na snagu od 20. kolovoza 2020. godine.

 

6. Poslodavac mora bilježiti kako ispunjava obvezu organizacije prijevoza na način da se   vozač obvezno vrati najkasnije do kraja 4. tjedna kada mora napraviti tjedni odmor ili, ukoliko je vozač napravio 2 uzastopna skraćena tjedna odmora mora sljedeći tjedni    odmor biti redovni s nadoknadom skraćenja i obavezno proveden u državi gdje je operativno sjedište poslodavca ili u mjestu boravka vozača. Na zahtjev inspektora mora pokazati tu dokumentaciju. Pravilo vrijedi od 20. kolovoza 2020. godine.

 

7. Pravilo trajekta/vlaka se može primijeniti i na skraćeni tjedni odmor, a ne samo na redovni dnevni odmor. Može se pravilo primijeniti i na redovni tjedni odmor ukoliko:

  • Predviđeno putovanje traje osam ili više sati,
  • Vozač ima pristup spavaćoj kabini na trajektu/vlaku

 

8.  Vozač može u iznimnim okolnostima:

  • produljiti vrijeme vožnje za najviše jedan sat i na taj način odstupiti od ograničenja dnevnog i tjednog vremena vožnje kako bi stigao do operativnog centra poslodavca ili mjesta boravka vozača da bi iskoristio tjedno razdoblje odmora.
  • na isti način prekoračiti dnevno i tjedno vrijeme vožnje za najviše dva sata kako bi stigao do operativnog središta poslodavca ili do mjesta svog boravka da bi iskoristio redovno tjedno razdoblje odmora, ali pod uvjetom da je uzeo neprekidnu pauzu u trajanju od 30 minuta neposredno prije dodatne vožnje
  • vozač mora naznačiti razlog produljenja vožnje (na ispisu iz dtco ili listiću)
  • svako produljenje nadoknađuje se istovjetnim razdobljem odmora uzetim u  komadu s bilo kojim razdobljem  odmora prije isteka trećeg tjedna nakon tjedna na koji se to odnosi.

 

PročIšćeni tekst možete pronaći OVDJE

 

Ova odredba stupa na snagu od 20. kolovoza 2020. godine.

Preuzeto sa tahograf.hr

Podijeli na FB