Euro 7: nova pravila EU-a za smanjenje emisija iz cestovnog prometa

Euro 7: nova pravila EU-a za smanjenje emisija iz cestovnog prometa

Parlament i Vijeće postigli su krajem prosinca privremeni dogovor o novim pravilima za smanjenje emisija iz cestovnog prometa za osobne automobile, kombije, autobuse, kamione i prikolice.

Uredbom o homologaciji i nadzoru tržišta motornih vozila Euro 7, nastoji se poduprijeti prijelaz na čistu mobilnost, održati cjenovna pristupačnost privatnih i gospodarskih vozila za građane i poduzeća te potaknuti konkurentnost europskog gospodarstva. Isto tako, dosad odvojena pravila o emisijama za automobile i kombije (Euro 6) te kamione i autobuse (Euro VI), bit će objedinjena, jednostavnija te neutralna u pogledu goriva i tehnologije – iste granične vrijednosti vrijedit će neovisno o tome upotrebljavaju li se u vozilu benzin, dizel, električni pogon ili alternativna goriva.

Kako navodi Europska komisija, cestovni je promet najveći izvor onečišćenja zraka u gradovima. Paralelnom primjenom normi Euro 7 i normi za emisije CO2 iz vozila, zajedno sa sve većom upotrebom električnih vozila, osigurat će se bolja kvaliteta zraka i tako doprinijeti zaštiti okoliša i zdravlju građana. Ova dva skupa pravila daju jasne smjernice automobilskoj industriji za pripremu očekivane transformacije sektora te pridonose postizanju novih strožih standarda kvalitete zraka koje je Komisija predložila 2022., s ciljem ostvarenja europskog Zelenog plana.

Pravilima se ažuriraju granične vrijednosti emisija: za kamione i autobuse ona će biti stroža, a za osobne automobile i kombije ostaju na snazi Euro 6 uvjeti ispitivanja  i ograničenja emisija, no mjerenje ispušnih plinova sada će uključivati i manje čestice. Osim toga, Euro 7 će biti prve emisijske norme u svijetu koje uključuju emisije iz kočnica te emisije mikroplastike iz guma. Uvode se i zahtjevi za povećanjem trajnosti baterija u električnim i hibridnim automobilima i kombijima, čime se želi povećati povjerenje potrošača u električna vozila te smanjiti potreba za zamjenom baterija u ranoj fazi životnog vijeka vozila. Isto tako, sva će vozila morati biti dulje usklađena s pravilima.

Kako bi se osigurala bolja informiranost potrošača, bit će uvedena ekološka putovnica za svako vozilo koja će sadržavati informacije o njegovom utjecaju na okoliš u trenutku registracije. Korisnici vozila također će imati pristup ažuriranim informacijama o potrošnji goriva, stanju baterije, emisijama onečišćujućih tvari i drugim relevantnim informacijama putem ugrađenih sustava i monitora. Ti će sustavi  također omogućiti nadležnim tijelima jednostavnu kontrolu emisija tijekom životnog vijeka vozila, a proizvođači automobila morat će dizajnirati vozila koja imaju zaštitu od neovlaštenog mijenjanja sustava za kontrolu emisija.

Parlament i Vijeće moraju službeno usvojiti dogovor o novim pravilima. Uredba će se 30 mjeseci nakon stupanja na snagu primjenjivati na automobile i kombije, a nakon 48 mjeseci na autobuse, kamione i prikolice. Vezano uz vozila koja su izradili mali proizvođači, nova će se pravila primjenjivati od 1. srpnja 2030. na automobile i kombije, a od 1. srpnja 2031. na autobuse i kamione.

Više informacija o normama Euro 7 možete pronaći ovdje.

Najčešćim pitanjima o normama Euro 7 i odgovorima na njih možete pristupiti ovdje.

Informacije o čistoj i održivoj mobilnosti možete pronaći ovdje.

Podijeli na FB