08 tra EU – uredba o sigurnosti donosi nove promjene za vozače!
Europske institucije postigle su dogovor o uredbi o općoj sigurnosti po kojoj će sva nova vozila morati imati ugrađene nove sigurnosne tehnologije za zaštitu svih učesnika u prometu.
Nove tehnologije trebale bi smanjiti broj ozljeda i smrtnih slučaja, od kojih je 90% izazvano ljudskom greškom. Dio novih sigurnosnih komponenti već postoji i ugrađuje se u vozila više kategorije, a sada bi trebale postati obvezne za sve.
Uredba predviđa da svi automobili, kombiji, kamioni i autobusi imaju sisteme za upozoravanje vozača u slučaju pospanosti i odvraćanja pažnje, poput upotrebe pametnih mobitela tijekom vožnje, inteligentne sisteme pomoći za brzinu, sigurnosni sustav za vožnju unazad uz pomoć kamere ili senzora te uređaj za snimanje podataka u slučaju nesreće (tzv. crna kutija).
Automobili i kombiji biti će dužni imati sustave za zadržavanje u prometnoj traci, napredno kočenje u slučaju opasnosti i sigurnosne pojaseve koji su poboljšani na temelju testova sudara.
Kamioni i autobusi imat će sustave za poboljšanje vidljivosti vozača, za uklanjanje mrtvog kuta, kao i sustave na prednjoj i bočnoj strani vozila za otkrivanje i upozoravanje nezaštićenih učesnika u prometu, posebno pri skretanju kamiona.
Novu uredbu sada i formalno treba potvrditi Vijeće EU i parlament. Nova sigurnosna pravila postat će obvezna od 2022. godine, osim zahtjeva za direktnu vidljivost na kamionima i autobusima te povećanog područja zaštite od udarca glavom na automobilima i kombijima, koji će se uvesti kasnije zbog nužnih konstrukcijskih izmjena.
Prema procjenama Komisije, nove sigurnosne mjere mogle bi do 2038. godine spasiti više od 25.000 života i da spriječe najmanje 140.000 teških ozljeda.
Nove napredne sigurnosne komponente neće samo štititi ljude na europskim prometnicama, nego će i vozačima pomoći da se postupno naviknu na nove sisteme pomoći pri vožnji. Sve veći stupanj automatizacije ima veliki potencijal za ispravljanje ljudskih grešaka i nudi nova riješenja za mobilnost starijih osoba i osoba s tjelesnim oštećenjima. Sve bi to trebalo povećati povjerenje javnosti i prihvaćanje automatiziranih automobila te postepeni prijelaz na autonomnu vožnju, navodi Komisija.